Bilans Tradicamp2010.

maj 10, 2011

Organizatorzy Letnich Zjazdów Integracyjnych Tradicamp w związku z zakończeniem ponoszenia kosztów związanych ze zjazdem w roku 2010 przygotowali sprawozdanie finansowe tego zjazdu. Organizacja Letniego Zjazdu Integracyjnego Tradicamp2010 przyniosła koszty w wysokości 45 tyś zł. Znaczącą część tej kwoty bo aż 42 tys. zł pokrył sponsor.

Pierwsza edycja zjazdów jaka odbyła się w dniach od 22 do 28 sierpnia A.D.2010 i spełniła wszystkie założenia organizacyjne. Uczestnicy którzy przybyli na zjazd przede wszystkim zintegrowali się wzajemnie, zawiązując w ten sposób wspólnotę. Pozostają oni do dziś ze sobą w kontakcie, część z nich zasiliła szeregi wolontariuszy zjazdów Tradicamp. Wspieramy się wzajemnie przy różnego rodzaju przedsięwzięciach małych i większych na rzecz wspólnot tradycyjnych w Polsce. Tego poczucia wręcz parafialnej wspólnoty brakuje w wielu naszych środowiskach. Tradicamp wraz z jego rozwojem, mamy nadzieję ułatwi budowanie takiej właśnie, ogólnokrajowej wspólnoty tradycyjnej.

Uczestnicy zjazdu wypoczęli, ale i posilili się bogactwem wielkiego skarbca Kościoła jakim jest liturgia sprawowana w Nadzwyczajnej Formie Rytu Rzymskiego. Kapłani szkolili się w zakresie celebracji Mszy Św. oraz pełnieniu funkcji diakona i subdiakona, ministranci szkolili się do pełnienia wszelkich funkcji dla nich przewidzianych a chórzyści doskonalili swe umiejętności śpiewu chorału gregoriańskiego. Wszystko to realnie przełożyło się na liturgię celebrowaną tam skąd przybyli uczestnicy warsztatów liturgicznych.

Wszystko to jednak nie było by możliwe bez odpowiednich przygotowań logistycznych i organizacyjnych. Dobra i profesjonalna organizacja zjazdu pociągnęła za sobą koszty. Część kosztów poniesionych na organizację zjazdu w 2010 roku jest wydatkiem jednorazowym ale korzyści przynosić będzie również w latach przyszłych. Wymienić tu w szczególności należy stworzenie profesjonalnej strony internetowej (ok. 14 tys. zł) oraz techniczne przygotowanie obozowiska (ok. 2 tys. zł). Pozostałe koszty są wydatkami corocznymi, uzależnionymi od ilości uczestników oraz czynnikami na które organizatorzy nie mają wpływu. W przypadku zjazdu w 2010 roku należy w szczególności wymienić koszty związane z pobytem, wyżywieniem i ubezpieczeniem uczestników (ok. 12 tys. zł), koszty związane z organizacją liturgii podczas zjazdu (ok. 6 tys. zł), oraz koszty akcji promocyjnej (ok. 11 tys. zł). Dochód jaki przyniosła organizacja zjazdu to opłaty za pobyt uczestników warsztatu liturgicznego (ok. 3 tys. zł).

Różnica bilansowa (ok. 42 tys. zł) mogła zostać pokryta jedynie dzięki hojności sponsorów. Wśród uczestników zjazdu znalazł się sponsor, który pokrył całość różnicy bilansowej. Organizatorzy zjazdu chcą w tym miejscu wyrazić głęboką wdzięczność sponsorowi, który poprosił o anonimowość. Bóg zapłać! Wszystkich uczestników zjazdu i jego sympatyków prosimy o modlitwy w intencji sponsorów i wolontariuszy Letnich Zjazdów Integracyjnych Tradicamp.

Globalna kwota kosztów organizacji może wydawać się niewspółmiernie wysoka, jednak organizatorzy postawili na jakość oraz profesjonalne przygotowanie wszystkich czynników składających się na całość czasu trwania zjazdu, czego dowodem może być satysfakcja jego uczestników.

Jeśli chcesz wspomóc finansowo lub pracą wolontariusza, organizację kolejnych zjazdów skontaktuj się z organizatorami Letniego Zjazdu Integracyjnego Tradicamp2011:

info@tradicamp.pl
Tel. (34) 341-00-21

Wpłaty na organizację Letniego Zjazdu Integracyjnego Tradicamp2011

Tradicamp2011
ul. Żarecka 138
42-421 Włodowice
Numer rachunku bankowego: 71 1050 1461 1000 0090 3025 6037
Z dopiskiem: “Na organizację Tradicamp2011”

FOTOGALERIA

VIDEOGALERIA

Chcesz dostawać nowe aktualności na e-mail? Zapisz się do Newslettera!

ZAPRASZAMY

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej listy mailingowej, aby otrzymywać najnowsze wiadomości od naszego zespołu ds. Tradicamp.

Pomyślnie wysłałeś wiadomość!